#koronavírus gazdasági következményei





Úgy tűnik, Magyarországnak nem sürgős, hogy az EU elfogadja a helyreállítási tervet
 

Úgy tűnik, Magyarországnak nem sürgős, hogy az EU elfogadja a helyreállítási tervet

Az uniós pénzügyminiszterek döntése értelmében újabb négy ország kapta meg a jóváhagyást nemzeti helyreállítási tervük megvalósítására. Horvátország, Ciprus, Litvánia és Szlovénia csatlakozott ahhoz a 12 tagállamhoz, amelyek esetében két héttel ezelőtt hozott hasonló döntést a miniszteri tanács. Magyarország továbbra is parkolópályán van, s úgy tűnik, nem is sürgős a kormány számára a megállapodás.

EUrologus EUrologus



Elszállt az áram és a gáz ára, rendszerszintű problémák vannak
 

Elszállt az áram és a gáz ára, rendszerszintű problémák vannak

Főleg egyedi, illetve a gazdasági újrainduláshoz kapcsolódó tényezők miatt nagyot ugrott a gáz piaci ára Európában és Magyarországon. Az áram árával ugyanez a helyzet, de ott rendszerszintű probléma is van, egyre több az ingadozó termelésű megújuló forrás, kevés a kiegyenlítő erőmű, így drága a szabályozó áram. A magyar energiahivatal vizsgálódik és intézkedéseket fontolgat.








Az áremelés sem biztos, hogy segít az újranyitó éttermeken
 

Az áremelés sem biztos, hogy segít az újranyitó éttermeken

Munkaerőhiány, folyamatos drágulás és kiszámíthatatlan jövőkép – ezek az átlagos hétköznapok egy étterem életében a koronavírus után. Ahogy arról februárban már írtunk, a koronavírus járvány mellett az alapanyagárak növekedése és a munkaerőhiány is komoly problémát okozott a vendéglőknek. Most ismét megkérdeztük a tulajdonosokat, a nyitás után milyen állapotok uralkodnak a szakmában.

Kákos Anna Kákos Anna



Váradi József: Semmi sem igaz abból, hogy életünk nem lesz olyan, mint volt
 

Váradi József: Semmi sem igaz abból, hogy életünk nem lesz olyan, mint volt

A hónap végére a Wizz Air eléri 2019-es kapacitását, sőt, meg is haladhatja azt – mondta el a hvg.hu-nak a diszkont légitársaság elnök-vezérigazgatója. Váradi József a lapunknak adott interjúban arról is beszélt, mennyi állami támogatáshoz jutott a pandémia idején a Wizz Air, miért ódzkodik attól, hogy Amerikára is kiterjessze cége működését, és hogy miért nem pályázik a budapesti repülőtér megvásárlására.